Angrerett og avbestilling

Angrerett

Angrerettloven gir deg som forbruker rett til å angre kjøp gjort fra nettbutikken. Se betingelser for angreretten i våre salgsbetingelser. Merk at å unnlate å hente pakken ikke er det samme som å benytte seg av angreretten. Les mer om dette her.

Angreretten skal gi deg mulighet til å undersøke varen forsiktig før du bestemmer om du vil beholde varen. Retten til å undersøke varen er begrenset og kan sammenlignes med den undersøkelsen du kan foreta hvis du kjøper varer i en butikk. Dersom din bruk og undersøkelsen av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan vi kreve kompensasjon for at varen har mistet verdi. Merk at lukt som setter seg i tekstil inngår som en mulig verdiforringelse.

Om du ønsker å benytte deg av angreretten:

– Gi oss melding om dette innen 14 dager etter at du mottok varen, fortrinnsvis per e-post til post@madelproducts.no. Du kan benytte angreskjemaet vedlagt ordrebekreftelsen du mottok på e-post, men det er ikke obligatorisk

– Returner deretter varen til oss i samme stand som du mottok den. Varen postes til vår adresse som du finner nederst på denne siden. Kjøper må selv betale returporto ved utøvelse av angreretten.

– Sørg for forsvarlig innpakking og emballasje. Du vil kunne bli erstatningsansvarlig for skade på varen grunnet uforsiktig eller uforsvarlig retur. Hvis det lar seg gjøre og samtidig er forsvarlig, kan du gjenbruke den emballasjen som ble brukt da du mottok varen. Eventuelle utgifter til ny emballasje må du selv betale.

– Ansvaret for at pakken kommer frem til oss ligger hos kjøper. Vi anbefaler derfor at du velger en retursending som gir mulighet for sporing (klimanøytral servicepakke med Posten er for eksempel en god og rimelig løsning).

Avbestilling
Send en forespørsel til post@madelproducts.no om du ønsker å avbestille din ordre. Dersom ordren allerede har blitt sendt vil en avbestilling ikke være mulig, og du må benytte deg av din angrerett om du fortsatt ikke ønsker varen.