OM MADEL

Madel er et norsk interiørselskap som tilbyr unik og tidløst norsk design av høy kvalitet. Selskapet ble stiftet i 2015 av Stine Madelen Kristoffersen etter ønske om å skape en ny norsk merkevare med produkter formgitt etter den nordiske og skandinaviske designtradisjonen. I flere år tidligere har hun parallelt med fulltidsarbeid og studier jobbet med ulike produktkonsepter i eget designforetak.

Designet på produktene kjennetegnes av et tidløst, delikat formspråk med rene linjer og spennende kontraster. Vi vektlegger god funksjon og høy grad av nytteverdi på produktene våre. Inspirasjonen kommer fra norsk natur og tradisjoner, samt estetiske impulser i tiden. Sammen med materialvalg av høy kvalitet, tilbyr vi varige interiørprodukter for både hjem og hytte.

Vi ønsker å være et motsvar til bruk- og kast-mentalitet gjennom å tilby varige produkter med bærekraftig forankring. Dette gjenspeiles blant annet i produktserien Maske, hvor vi har valgt en norsk kvalitetsprodusent som bruker norsk ull og som er først ute med Svanemerket i Norge.

«Våre kjerneverdier gjenspeiler hvem vi er og hva som står i sentrum av alt vi gjør. Vi er nyskapende, tidløse, kvalitetsorienterte og jordnære.»

Design

Våre produkter er designet av Stine Madelen Kristoffersen, med bakgrunn i industridesign fra AHO – Arkitektur- og Designhøgskolen i Oslo. Hun har også mastergrad innen fagfeltene innovasjon, produktutvikling og produktledelse fra anerkjente University of Bath, School of Management i England. Stine har flere års erfaring fra markedsføringsledelse i ledende internasjonale merkevareselskaper.

«Maske» produktserie er vår første lansering og en spesialproduksjon produsert gjennom Røros Tweed AS. I denne produktserien var hovedfokus i produktutviklingen å utfordre begrensningene til veveteknikken Jacquard på en slik måte at det ble sammensatt ulike spennende mønstre, farger og uttrykk på begge sider av pleddet. Et spesielt kjennetegn er de store forenklede grafiske strikkemaskene komponert på en bakgrunn av fargede striper. Resultatet minner om gamle norske strikkemønstre eller åkler omgjort til et moderne, men tidløst design som gir følelsen av nostalgi. «Maske» produktserie ble lansert i en Pop-up Shop i butikken på DogA – Norsk design- og arkitektursenter i desember 2015″.

Stine Madelen Kristoffersen